mandag 29. mars 2010

Skrivelyst, hvor er du?

Joda, jeg skriver jo nå, fordi jeg har _lyst_, men hva skal jeg skrive om? Det er tomt i toppen, rett og slett...

Jeg kunne jo skrevet om været, men herregud...finnes det noe kjedeligere enn værpjatt? "Det snør i dag". "Jeg er lei av snøen". "Åh, nå snør det ikke"...

Hvor booring er vel ikke det?

Jeg kunne også skrevet en hel del veldig personlig, men en ting er at det ikke er så veldig spennende for leserne å sitte å lese, og en annen sak er at jeg ikke er så veldig personlig av meg på nett. Det handler om dette med å være litt anonym, selv om mange jo vet hvem jeg er. Og så handler det om å verne om privatlivet. Og så er det jo begrenset hvor mye spennende som skjer i et enkelt liv da...

Hverdagspjatt er også et tema, men på lik linje med været, så er det temmelig booring. "jeg vasket kopper i dag", "jeg pantet DEN haugen med flasker", "jeg kjøpte med den rålekre genseren i dag, skikkelig HOT altså"...

Nei, ligger ikke helt for meg det der altså.

Jevnt over så er det ikke stort som skjer. Livet rusler sin vante gang, i en nesten monoton kjedelighet. Jobben med stor J uteblir. Ja, den med liten j også forsåvidt. Men en dag kommer den. Garantert. Får bare håpe jeg ikke blir som damen i dette klippet da...


Skumle saker dette å være uten jobb over lengre tid altså... *hehe*

Men se...jeg har jo skrevet ganske mye nå. Må til slutt ta med en liten storry jeg fikk på mail i dag. Synes den var rasende morsom jeg :-)

LIVET SOM HØNE

Jan gjorde som han alltid har gjort, han kysset sin kone og krøp ned
i sengen og sovnet.

Plutselig våknet han av at en skjeggete eldre mann i munkekutte sto
foran sengen.

Hva i granskauen gjør du i mitt soverom? Og hvem er du? spurte han.

- Det er ikke ditt soverom, svarte mannen, jeg er St. Peter og du er i
himmelen.

- Hva!? Sier du at jeg er død? Jeg vil ikke dø, jeg er for ung til det
sa Jan.

Er jeg død, da vil jeg at du umiddelbart sender meg tilbake.

- Det er ikke så lett, svarte St. Peter, du kan bare komme tilbake som
en hund eller en høne.


Du kan velge selv.

Javel tenkte Jan, en hund vil jeg ikke være, det er for slitsomt.
Men derimot en høne, det kunne være ok.

Å springe rundt sammen med hanen er vel ok.

- Jeg vil bli høne sa Jan.

- Og vips, så oppdaget han at han var i en hønsegård, med en skikkelig
flott fjærpryd.

Men, dæven hvor det trykket på i ræva. Da ser han hanen komme i mot ham.

- Hei, du må være den nye høna sa den.

Hvordan føles det?

Hei, det er ganske ok, men det trykker så voldsomt på i ræva.

- Det er eggløsningen det svarte hanen. Har du aldri lagt egg før?

- Nei, hvordan gjør man det spurte Jan.

- Klukk to ganger, og så presser du på det du klarer.

- Jan klukket to ganger og trykket på det han var god for, og plupp,
der lå egget.

Wow, tenkte han, det der var jo riktig deilig og han klukket igjen og
presset.

Der kom det jammen et egg til.

Den tredje gangen han klukket, så hørte han kona si rope:

Våkn opp Jan, du driter jo ut hele sengen.....!!


Sweet dreams, folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar