onsdag 28. januar 2009

Tiden går...

...Og det uten at skrivekløa er med...

Jeg er rett og slett bare i et tomrom hva ord angår for tiden. jeg lever i et tomrom, hvor ingenting skjer, samtidig som alt skjer, og hvor tiden står stille, samtidig som den fyker avgårde...

Jeg begynner å bli desperat på å finne meg en jobb nå, samtidig som jeg har gitt opp. Ingen vil ha meg. Utgått på dato. Ubrukelig...

Men ok, selv jeg innser jo, i lyse øyeblikk, at finanskrisen er en medvirkende årsak til at arbeidsmarkedet er dødt, i hvertfall hva stillinger som er aktuelle for meg angår. Det finnes ikke utlyste jobber på "grasrotjobber" for tiden. Alt er høyere stillinger, som adm.dir for div firma,legejobber og slike ting. Kort sagt ting jeg bare kan drømme langt og lenge etter...

Cher sang en gang en sang som het "if i could turn back time"... og hadde jeg kunnet det, så skulle ejg jammen gjort det, og sørget for å fått meg utdannelse, slik at jeg også kunne søkt på adm. dir stillinger...

Men tiden kan ikke skrus tilbake, og jeg kan ikke søke på slike jobber. That`s it, og det får jeg bare leve med...

Men jobb eller ei; verden går videre, og jeg med den. Jeg får vel bare henge på, som best jeg kan...

3 kommentarer:

  1. Kjære tuppa... selv om ting tar tid så skjønner du vel at det rett og slett er fordi Den Perfekte Jobben ikke har dukket opp?!

    Såh... opp med haka og gå våren lyst i møte.
    Vi kan jo for eksempel starte med en bedre lunch downtown torsdag rundt kl 13, f.eks? ;)

    SvarSlett
  2. Torsdag tror jeg høres jævlig bra ut!

    SvarSlett
  3. Neste gang vil jeg være med på lunsj!

    SvarSlett